Dieta dla sportowca- superfood

Dodane: 01-08-2016 08:54
Dieta dla sportowca- superfood Pożywienie posiadające dużo składników odżywczych i ciekawe właściwości zdrowotne- superfood sklep. Dieta bogata w tego typu produkty na pewno jest zdrowa.

Niska wchłanialność suplementów

Ilość składników w suplementach diety może być niebotycznie duża, jednak niestety takie preparaty mają często bardzo niską wchłanialność i nie uzupełniają naszego zapotrzebowania na mikro i makro elementy. Te najtrudniej przyswajalne minerały powinniśmy zapewnić sobie w diecie, w posiłkach spożywanych dodatkowo w razie potrzeby.

Kostka gorzkiej czekolady o wysokiej zawartości kakao dostarczy nam niezbędnego dla naszego układu nerwowego magnezu. Pietruszka dodana do sałatki czy na młode ziemniaczki doskonale uzupełni niedobory witaminy C. Takich małych dodatków jest sporo i bez problemu można sobie odpowiednio wcześnie zaaplikować dawkę naturalnych witamin, które wchłaniają się dużo lepiej niż te w tabletkach.


Jem więc jestem

Jesteś tym co jesz- ciekawe stwierdzenie, a jednak dość prawdziwe, ponieważ to właśnie właściwa i zdrowa dieta jest kluczowa dla zachowania dobrego zdrowia przez długie lata. Dieta powinna być dopasowana do indywidualnych potrzeb, płci i wieku każdego człowieka.

Nie znaczy to oczywiście, ze każdy powinien udać się do dietetyka, wystarczy jedynie przestrzegać kilku prostych zasad dobrego odżywiania, a wszystko będzie w porządku. Pierwszą taką zasadą powinno być ograniczenie spożycia cukru i produktów mocno przetworzonych, które bardzo źle wpływają na nasze zdrowie. Kolejna ważna sprawa to kupować produkty wyższej jakości, możliwie jak najbardziej ekologiczne i bogate w wartości odżywcze.


Co warto zażyć po intensywnym treningu

Węglowodany szybkotrawione, zawierają je takie produkty jak na przykład banany. Należy je przyjmować po treningu, najlepiej od razu. Pomoże to zregenerować siły i zwiększy ilość glikogenu mięśniowego. Dodatkowo warto zażyć białko serwatki, aby uzupełnić możliwe niedobory białek. Takich rzeczy można wymienić jeszcze wiele. Oczywiście bardzo dużo zależy od samego organizmu, przecież każdy ma inną wytrzymałość oraz może inaczej zareagować na niektóre substancje. Najważniejsze to obserwować swoje ciało i stwierdzić co działa na nas lepiej, a co gorzej.