Medyczna statystyka. Czyli czy opłaca się wprowadzać określony produkt

Dodane: 09-07-2016 15:51
Medyczna statystyka. Czyli czy opłaca się wprowadzać określony produkt Farmacja, jak każda inna dziedzina handlu i produkcji powinna wykonać odpowiednie analizy rynkowe przed wprowadzeniem produktu na sprzedaż. Korzystają z firm takich jak pomoc statystyczna i na podstawie badań podejmują decyzję, czy będzie opłacalny dany lek, czy nie. Artykuł o statystyce ogółem.

Statystyki do prac naukowych prowadzonych przez pedagogów

Różne statystyki stają się podstawą prowadzonych prac naukowych, których finalizacją staje się napisanie jakiegoś tekstu naukowego. Ze statystyk korzystają najpierw socjologowie, którzy interesują się tym, w jakich warunkach mieszkaniowych żyją ich respondenci, jakie posiadają wykształcenie i w jakich przedsiębiorstwach pracują.

Podobnymi statystykami, poszerzonymi o ankiety dotyczące poglądów politycznych dysponują politolodzy, którzy czasami wszystkie te kwestie rozpatrują w perspektywie globalnej. Do statystyk mogą sięgać również pedagodzy, którzy tym sposobem dowiadują się, w jakich warunkach żyją ich wychowankowie. Ogólnymi statystykami interesują się, w końcu, przedstawiciele branży medycznej.


Wikipedia o analizie danych

Analiza danych zastanych ? proces przetwarzania danych w celu uzyskania na ich podstawie użytecznych informacji i wniosków. W zależności od rodzaju danych i stawianych problemów, może to oznaczać użycie metod statystycznych, eksploracyjnych i innych.

Korzystanie z danych zastanych jest przykładem badań niereaktywnych - metod badań zachowań społecznych, które nie wpływają na te zachowania (Babbie 2006).

Dane takie to: dokumenty, archiwa, sprawozdania, kroniki, spisy ludności, księgi parafialne, dzienniki, pamiętniki, blogi internetowe, audio-pamiętniki, archiwa historii mówionej i inne.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Analiza_danych


Konkurencja leków

Leków i suplementów diety w aptekach jest mnóstwo, a każdy producent reklamuje się, że jego lek czy tez preparat jest najskuteczniejszy, najlepszy i tak dalej. Jest to dość trudny rynek dla nowych produktów mniej znanych producentów i trzeba wykazać się nie lada umiejętnościami marketingowymi, aby zaistnieć dla danej grupy odbiorców.

Cały proces wprowadzania nowego produktu powinien być poprzedzony badaniami wraz z określeniem grupy docelowe, kosztów produkcji, marketingu oraz amortyzacji. Dokładna i wnikliwa analiza tych danych jest najważniejszym etapem w początkach nowego produktu.