Rynek farmacji i badania marketingowe

Dodane: 19-02-2017 04:03
Rynek farmacji i badania marketingowe

Zadania statystyka

Firmy oferujące zbieranie i analizę danych muszą posiadać odpowiednie zaplecze oprogramowania ułatwiającego analizę tych danych. Ponad to muszą odpowiednio zaprojektować eksperyment czy też badanie do potrzeb danego zadania.

Wszystko to po to aby prześledzić i wykazać korelację między zmianami danych w zebranym zbiorze statystycznym. Im wiece znajdzie się relacji między poszczególnymi danymi tym łatwiej przewidzieć zmiany dla przyszłych danych, a co za tym idzie przedstawiona analiza statystyczna będzie bardziej wartościowa.


O metodzie naukowej w encyklopedii

Jako metodę naukową rozumie się:

całokształt sposobów badawczego docierania do prawdy i pojęciowego przedstawiania jej,
sposób uzyskiwania materiału naukowego do prowadzenia badań.
W pierwszym znaczeniu metoda naukowa to ogół czynności i sposobów niezbędnych do rozwiązywania problemów naukowych, do tworzenia prac naukowych i do oceny wyników tych działań.

W jej obrębie mieści się metoda badań naukowych, rozumiana jako sposób zdobywania materiałów do badań, stanowiących podstawę do opracowania teoretycznego, do rozwiązania problemu naukowego, a w końcu ? do napisania pracy naukowej. Metody badań stosowane do rozwiązania określonego problemu nazywane są metodami roboczymi.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Metoda_naukowa


Dane do analizy

Zbieranie danych do wykorzystania przez firmy farmaceutyczne może odbywać się na różne sposoby w zależności od potrzeb klienta. Firmy zajmujące się zbieraniem danych zatrudniają ekspertów z tej dziedziny aby jak najdokładniej zbierać i analizować dane.

Sama analiza zebranych danych jest trudniejszą częścią niż ich zbieranie. Od sposobu zarządzania zebranymi danymi zależy czytelność wyników. Analityk musie nie tylko wykonać odpowiednie operację na zbiorze danych, ale także zdecydować które zbiory są najważniejsze. Z pewnością nie jest to proste zadanie dla początkującego e tej branży.